Zdroj: Pixabay
Není překvapením, že společnosti v tomto sektoru většinou nenávidí kalifornské požadavky, ale vzhledem k tomu, že stát je domovem drtivé většiny inženýrů a programátorů, kteří pracují na autonomních vozidlech, nezbývá jim než se podvolit. Společnosti, které chtějí zavést služby robotaxi budou muset předkládat čtvrtletní zprávy, které obsahují například „anonymizované informace o místech vyzvednutí a předání pro jednotlivé cesty, úrovně služeb znevýhodněným komunitám, ujeté kilometry vozidla a ujeté kilometry cestujících, “uvedla komise.
V současné době je v USA jen hrstka robotaxi služeb. Jedna z nich je i Waymo, která v Arizoně poskytuje 1000-2000 jízd týdně. Další robotaxi služby-Lyft, Aptiv a Motional poskytli v Las Vegas kolem 100 000 jízd za posledních několik let. Mimo to je však většina autonomních aut na silnici buď pro rozvozové, nebo testovací účely.
Annabel Chang, vedoucí státní politiky ve Waymo, oslavovala toto rozhodnutí jako zásadní krok k získání více autonomních vozidel na silnici. „Tato dlouho očekávaná státní akce umožní společnosti Waymo v průběhu času přinést do našeho domovského státu naši plně autonomní službu Waymo One, uvedla Chang ve svém prohlášení. „Rozhodnutí přichází v klíčovém okamžiku, kdy do San Francisca přinášíme více našich nejnovějších technologií a těšíme se, až náš Waymo Driver(tedy samotný model autonomního auta) použijeme ve službách pro Kalifornské státy.“
Zdroje: The Verge.com