Zdroj: Pixabay
Čtete správně, vyrostla o neuvěřitelných 1000%. Stala se tak tedy hodnotnější než Ford nebo třeba BMW. Nio je mladá čínská automobilka zaměřená na elektromobily, která světu ukazuje, že ne jenom američané dokážou vyrábět kvalitní elektrická auta. Na rozdíl od amerických kolegů je ale o čínských automobilkách jako je Nio slyšet v západním světě jen pomálu.
Dalšími velkými čínskými automobilkami jsou třeba Xpeng či Li Auto. Ty u nás také nikdo nezná a to i navzdory tomu, že jejich hodnota v tomto roce stoupla o desítky procent. Automobilka Nio vznikla v roce 2014. Od té doby si v Číně vybudovala velmi dobrou pozici, až začala po letošním rekordním roce vystrkovat růžky i na západní trhy.
Hodnota automobilky letos překonala 65 miliard dolarů, čímž se stala hodnotnější než gigant automobilového průmyslu General Motors, pyšnící se značkami jako Chevrolet nebo Cadillac. Čínské Nio prozatím uvedlo na trh jen tři modely: pětimístné elektrické SUV s označením ES6, jeho sedmimístnou variantu ES8 a také elektrické SUV kupé EC6. Navíc s ohledem na mohutné investice a zatím stále malý počet prodaných vozů není automobilka zisková.
Nejprodávanějším elektromobilem v Číně sice nadále zůstává Tesla, nemusí to tak ale být na dlouho. Čína totiž velmi tlačí na elektromobilitu a analytici předpokládají, že do roku 2035 bude v Číně 50% automobilů elektrických. Za úspěchem Nia navíc z velké části stojí vládní investice ve výši jedné miliardy dolarů. To společnosti také dodalo na kredibilitě.
Čína chce mít zároveň do roku 2035 všechny vozy tzv. eco-friendly. To znamená, že kromě poloviny elektromobilů bude druhá polovina buď hybridní, nebo vodíková. Čína by se tak stala světovou jedničkou v přístupu k udržitelnosti svého vozového parku.
Zdroj: Bloomberg.com