Zdroj: Pixabay
Asi se shodneme, že hlavním lákadlem na novou generaci bylo 60FPS ve 4K a s RTX obrazem bez načítacích obrazovek a ano, opravdu to je jistým způsobem dodrženo, ovšem nutno podotknout, že aby tomu tak bylo budete potřebovat buďto hry přímo pro PS5, nebo si u některých herních titulů počkat na update pro odemknutí FPS případně 4K.
Hry, které si koupíte na PS5, jako je třeba Miles Morales, si většinu času budete moci užít ve 4K na 30FPS s raytracingem, nebo na 60FPS bez raytracingu. Jinými slovy si můžete zvolit mezi výkonem a kvalitou. Bohužel starší tituly, jako třeba Bloodborn nebo Horizon Zero Down si zatím budete moci vychutnant „pouze“ na 30FPS, což doufejme dříve či později upraví updatem.
Co se týče načítacích obrazovek, samozřejmě jsou přítomny ovšem jsou značně kratší než u minulých generací. Je ovšem nutné podotknout, že je tu opět rozdíl mezi verzemi hry pro PS5 a PS4, a to opravdu znatelný.Vratíme-li se zpět k novému Miles Moralesovi, zjistíme, že s PS5 verzí načítaní činí pouze 3 sekundy narozdíl od verze pro PS4, která činí 13 sekund což u tak krátkého načítání není tolik znatelné, ovšem při delším načítání by mohlo být.
A ta největší změna, když nepočítáme pouze výkonostní update, je nový DualSense, ovladač, který samozřejmě dostanete ke konzoli. Haptická odezva, nebo-li vibrování na určitých místech v Milesovi funguje, ovšem plný potenciál zatím odemyká pouze hra Astro’s Playroom, kde si můžete vyzkoušet i odpor L2 a R2 páček, který se mnění podle vámi prováděných akcích. Na DualSense ovladač se více zaměříme v jiném článku.
Zdroj: Arstechnica.com