Zdroj: Pixabay
Elon Musk chce v rámci své automobilky Tesla vyvinout elektromobil, který by byl plně autonomní. Pravdou však zůstává, že místo plné autonomity úrovně 3 je pouze částečná autonomita stupně 2. V praxi to znamená, že auto se dokáže držet díky tempomatu rychlost, udrží se díky sledování pruhů a navíc dává pozor na předměty a auta před sebou. V podstatě se jedná jen o kombinaci již známých funkcí.
Nyní však přišla automobilka Honda s tím, že uvede na trh historicky první automobil s plnou autonomitou stupně 3. To znamená, že takové auto již zvládne dělat i konkrétní rozhodnutí, jako je předjíždění pomalých vozidel. Konkrétně chce pak Honda upravit svou verzi sedanu Legend vybaveného funkcí Traffic Jam Pilot. Podle oficiální zpráv by měl přijít na trh ještě před koncem tohoto roku nebo nejpozději do března roku příštího.
Zdroj: Pixabay
Nový plně autonomní model je možné sériově vyrábět díky požehnání japonské vlády, která udělila sedanu speciální bezpečnostní osvědčení, které dovoluje řidičům nebýt stále ve střehu. Pro získání tohoto osvědčení musela však Honda slíbit, že bude po dobu šesti měsíců sbírat záznamy o jízdě a automobil vybaví štítkem „automatizovaný pohon.“
I když Honda předstihla i Elona Muska, není první automobilkou s modelem splňující plnou autonomitu, ale je první se sériově vyráběným autonomním modelem. První vozidlo s autonomním řízením stupně 3 měla automobilka Audi s modelem A8L 2018. Kvůli legislatvině politickým sporům však nemohla tento model oficiálně začít prodávat. Je to velký pokrok, i když do autonomity stupně 5, kdy si můžete za volantem klidně zdřímnout to má skutečně ještě daleko.
Zdroj: Engadget.com