Foto: Freepik
Ve svém projevu na summitu Alain Lam Sai-wai, viceprezident a finanční ředitel Xiaomi, zdůraznil, že firma chce zpřístupnit umělou inteligenci (AI) co nejvíce lidem a rozvíjet své technologie zodpovědně. Strategií „Člověk x Auto x Domov“ Xiaomi usiluje o udržitelný a chytrý životní styl díky technologiím a AI inovacím. „Díky chytré výrobě, AI inovacím a novým prodejním modelům Xiaomi nejen zvyšuje efektivitu, ale také optimalizuje celý dodavatelský řetězec, čímž šetříme energii a zdroje,“ uvedl Lam Sai-wai.
Ekologická inovace poháněná AI a klíčovými technologiemi
Xiaomi využívá svou AI platformu HyperMind, která inteligentně optimalizuje spotřebu zařízení, jako jsou klimatizace a lednice, pro pohodlný a nízkoenergetický provoz domácnosti. Tímto způsobem se Xiaomi daří snižovat energetickou náročnost a zároveň udržovat komfort pro své zákazníky.
K dalšímu ekologickému pokroku přispívá chytrá výroba, kterou využívá například továrna na elektromobily Xiaomi. Díky vlastní platformě „Hyper IMP“ dokáže Xiaomi automatizovat celý proces výroby a tím šetřit zdroje v každé fázi. Letos byla řada Xiaomi SU7 oceněna jako „Lídr nízkouhlíkových technologií“. Model Xiaomi SU7 Max navíc podporuje technologii 800V superrychlého nabíjení, což šetří čas i energii. Tím se Xiaomi výrazně přibližuje k ekologičtějšímu automobilovému průmyslu.
Nový standard uhlíkového managementu: „Člověk x Auto x Domov“
Xiaomi vydalo vlastní standard pro řízení uhlíkové stopy, zaměřený na různé podniky v ekosystému „Člověk x Auto x Domov“. Tento nový standard pomáhá firmám snižovat emise v celém hodnotovém řetězci a podporuje ekonomický i společenský rozvoj udržitelným způsobem.
Vize udržitelné budoucnosti
Xiaomi už loni nastínilo svou strategii dlouhodobého investování do technologií, které přinášejí užitek pro společnost a životní prostředí. Na základě zásad ESG se Xiaomi zaměřuje na uhlíkovou neutralitu a ekologicky šetrné inovace v chytré výrobě. Díky těmto krokům Xiaomi plánuje nabídnout svým zákazníkům produkty, které jsou nejen inteligentní, ale také šetrné k životnímu prostředí.
O společnosti Xiaomi
Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a 9. července 2018 byla uvedena na hlavní burzu cenných papírů v Hongkongu (1810.HK). Xiaomi je společnost zabývající se spotřební elektronikou a chytrou výrobou, jejímž jádrem jsou chytré telefony a chytrý hardware propojený platformou IoT.
V souladu s vizí „Přátelit se s uživateli a být nejpohodovější společností v srdcích uživatelů“ se společnost Xiaomi neustále snaží o inovace, vysoce kvalitní uživatelskou zkušenost a provozní efektivitu. Společnost neúnavně vytváří úžasné produkty s poctivými cenami, aby si všichni na světě mohli užívat lepší život díky inovativním technologiím.
Xiaomi je jednou z předních světových společností v oblasti chytrých telefonů. Podle společnosti Canalys se její tržní podíl z hlediska dodávek chytrých telefonů v prvním čtvrtletí roku 2024 umístil na 3. místě na světě. V březnu 2024 dosáhl globální počet uživatelů smartphonů (MAU) celosvětově přibližně 658,1 milionu. Společnost rovněž vytvořila přední světovou spotřebitelskou platformu AIoT (AI+IoT), k jejíž platformě bylo k 31. březnu 2024 připojeno 786,1 milionu chytrých zařízení, s výjimkou chytrých telefonů, tabletů a notebooků. Produkty Xiaomi jsou přítomny ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2023 se společnost již popáté v řadě zařadila na seznam Fortune Global 500.
Společnost Xiaomi je součástí indexů Hang Seng, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index, Hang Seng China 50 Index a HSI ESG Index