Foto: Freepik

Problém s IP adresami může být ten, že právě díky IP adresám můžete být snadno dohledatelní na různých webech. Existuje nějaká obecná ochrana formou VPN. To je nástroj, který zašifruje vaši IP adresu a vy se po internetu pohybujete relativně anonymně. Tyto služby bývají ale často placené.

Nyní přichází společnost Google s rozšířením svého prohlížeče chrome o tzv. IP Protection. Otázkou ale je, jak to bude v praxi Google implementovat. Teoreticky by se měly používat automaticky generované IP adresy podle obsahu webu, na který uživatel přistupuje. 

Po přístupu uživatele na web bude tento web komunikovat s vaší originální IP adresou, ale pokud bude přesměrován na weby a obsah třetích stran či pokud bude přsměrován na proxy server, tak bude jeho IP adresa zašifrována. To může mít fatální následky zejména pro reklamní agentury typu Facebook.

Foto: Freepik

Výrazně se tim totiž omezí možnost sledovat aktivitu uživatelů a na základě těchto dat jim nabízet personalizovanou reklamu. Jako první bude nová funkce zavedena ve Spojených státech amerických a bude pouze volitelná. Google má v plánu využít na počátku pouze jeden proxy server, ale později uvažuje o dvouhopové proxy, kde mají být zapojeny dva servery za sebou.

Prohlížeč Google Chrome by tak byl jediným prohlížečem, z těch větších, který něco podobného nabízí. Naschvál píši, že je jediným z významnějších, protože dalším takovým může být třeba Tor Browser, který se využívá pro přístup na Dark Web. Je zde ale možnost, že vzhledem k uživatelské základně Google Chrome, bude mít tento nástroj významný dopad na celý digitální marketing.

Zdroj: MalwareBytes.com (odkaz)