Foto: Pixabay

Hlavní cíle webových stránek jsou rozhodně informovat klienta o nabídce služeb a zboží a zároveň mu poskytnout důležité údaje o společnosti, jako je kontakt a adresa. Hned na druhém místě by ale kvalitní firemní webové stránky měly být především ziskové. To znamená, že prostřednictvím těchto stránek by firma měla realizovat dostatek zakázek, aby se náklady na webové stránky zhodnotily nejdéle do šesti měsíců.

Jaký druh webu po vás klienti v současné době chtějí?

No, abych pravdu řekl, tak jsou dvě zásadní skupiny klientů. Jedni, kteří chtějí webové stránky realizovat ideálně do 5 000 Kč, což je pro společnost nemožné už jen proto, že na každém poctivém webu je okolo 150 hodin práce. Při jednoduchém výpočtu zjistíte, že by vycházelo něco přes 30 Kč na hodinu. Tito klienti většinou skončí u nějakého studenta, protože ten žádné standardy a procesy nedodržuje. Na internetu si stáhne šablonu zdarma, během týdne tam nakopíruje dodaný text a obrázky a nechá si zaplatit.

Tento web ale dozajista nikdy nemůže být na předních místech ve vyhledávačích, není optimalizovaný pro mobilní zařízení a navíc má hromadu bezpečnostních ohrožení. Z toho vyplývá, že tento web nikdy nemůže být ziskový. Takže podnikatel ušetřil několik tisíc na tvorbě webu, ale pak musí zaplatit několik desítek tisíc za reklamu, aby si ho klienti vůbec všimli.

Druhá skupina si je všech těchto věcí vědoma a do webových stránek investuje klidně i nemalé prostředky, protože to vnímají jako dlouhodobou investici, která má velkou návratnost. Když zakomponujete webové stránky do balíčku se SEO optimalizací a tvorbou firemní identity, máte o mnoho větší naději na návratnost.

Foto: Pixabay

Je levnější tvorba webových stránek nebo marketing?

Z našeho pohledu se určitě více vyplatí vytvořit kvalitnější webové stránky, protože to stále vyjde levněji, než marketing. Kvalitní web navíc dokáže udržet stabilně silnou doménu a dlouhodobě zajistí, že se stránky budou objevovat na předních místech ve vyhledávačích. Marketing vám silnou doménu nezajistí, ale pouze si můžete zaplatit reklamu, že na vás někde vyskočí nějaký banner či upoutávka. Z dlouhodobého hlediska je to ale méně výhodné.

Co nejvíce upoutá pozornost klienta?

Každý návštěvník webu jako první vidí úvodní banner, kde musí být stručně dvěma až třemi slovy popsáno, co vlastně klient dělá a je ideální, aby zde bylo i nějaké CTA, neboli výzva k nějaké akci v podobě odkazu na ceník, kontakt či nějaký kontaktní formulář. Zajímavé je, že nezáleží na tom, jak kvalitní zboží má společnost, ale klienti se rozhodují z velké části podle webu. Pokud je web profesionální a kvalitní, tak se klient spíše rozhodne pro danou společnost, než když je web starý, ale má tam hezké fotky produktů. Přiznejte si to sami, že to takto zkrátka děláme všichni.

Zdroj: tvorbawebu.top (odkaz), rozhovor s Lukášem Erlebachem