Foto: Pixabay
Cílem filtru je pomocí rozšířené reality (AR) zlepšit povědomí veřejnosti o Evropské unii a evropských záležitostech obecně. Filtr nabídne uživatelům kvíz se čtyřiceti otázkami, na které budou pomocí pohybu hlavou odpovídat ve směru jedné ze dvou odpovědí, zobrazených na displeji jejich chytrého telefonu.
Tým českého předsednictví, které probíhá od 1. července do 31. prosince 2022, spolupracoval na vývoji edukativního filtru pro sociální síť Instagram se společností Meta a pražským studiem Yord. „Jsme moc rádi, že v rámci českého předsednictví v Radě EU můžeme formou filtru a kvízu oslovit uživatele Instagramu. Doufáme, že tímto krokem přiblížíme EU o něco víc i mladší generaci,” říká Alice Krutilová, ředitelka Odboru pro předsednictví ČR v radě EU.
Společenský přesah novinky vyzdvihuje i Adam Rajnoha, šéf studia Yord. „Instagramové filtry jsou skvělým způsobem, jak zvýšit povědomí o jakémkoli tématu. V Yordu máme radost, že jsme mohli na tomto projektu spolupracovat. Toto spojení je pro nás důkaz, že různé sféry dokážou společně vytvořit inovativní produkt, který je společenský užitečný a dokáže i pobavit,“ dodal Rajnoha.
Nový AR filtr byl dnes představen na konferenci Meta Boost, která se uskutečnila pod záštitou českého předsednictví. Meta Boost je celosvětový program pomáhající malým a středním podnikům osvojit si digitální nástroje ve prospěch svého podnikání. Boost živnostníkům nabídne programy , které jim ukáží, jak správně prezentovat svou firmu, jak tvořit kreativní obsah na sociální sítě a řadu dalších výukových příležitostí.
„Máme radost, jakou hodnotu přinesou imerzivní technologie podnikům, komunitám a lidem po celém světě a zejména v Evropě. Rozšířená realita přináší obrovský potenciál pro kreativitu a nové formy komunikace a já jsem rád, že můžeme s našimi partnery v České republice spolupracovat na podobných aktivitách,” řekl k novince na konferenci Patrik Tovaryš, Public Policy Manager společnosti Meta pro Českou republiku.
Zdroj: tisková zpráva společnosti Instagram