Foto: Pixabay
„Abychom mohli zákazníkům přinášet vždy ten nejlepší nákupní zážitek, musíme neustále zkoumat uživatelské chování na našem webu a přizpůsobovat se mu, aby cesta e-shopem byla uživatelsky co nejpřívětivější. Vyzkoušeli jsme proto již celou řadu analytických nástrojů, které sice poskytovaly řadu užitečných funkcí, nicméně žádný z nich nenabízel tak komplexní řešení jako právě Smartlook,“ vysvětluje Vladimír Dědek, IT Business Director z Alza.cz a dodává: „E-commerce je rychlý obor. Pokud v něm chceme zůstat lídrem, musíme být ještě rychlejší. Smartlook nám k tomu poskytuje okamžitou zpětnou vazbu, díky níž můžeme rychleji měnit nebo testovat nové funkce a inovace v designu eshopu a zůstávat tak před konkurencí.“
Smartlook umožňuje marketérům, produktovým manažerům a vývojářům analyzovat záznamy chování určitých uživatelských skupin v definovaném časovém úseku. Příkladem může být zákazník, který si prohlíží výrobek na mobilu, kde zahájí nákup, a poté přejde na počítač, kde ale nákup nedokončí. Smartlook je schopen tyto uživatele vyfiltrovat, ukázat jejich cestu, a pomoci tak vysvětlit, proč se tak děje. To šetří hodiny práce a manuálního hledání specifických interakcí napříč tisícovkami zákazníků.
„Kromě toho, že nám umožňuje rychle najít konkrétní problém a opravit ho, je pro nás Smartlook vhodný i z hlediska uživatelské přívětivosti. Bez nutnosti zaškolení ho totiž v Alze používá velké množství lidí v různých rolích – od IT vývoje, UX až po marketing a nákupní oddělení,“ uzavírá Dědek.
Jednička na trhu s ambicí v USA
Smartlook nyní pracuje na expanzi do Severní Ameriky. Tam společnost plánuje prorazit i za pomoci pokročilé „crossplatformní“ analytiky, která umožňuje pochopit chování uživatelů napříč platformami, tedy například i když přecházejí mezi mobilním zařízením a počítačem. Společnost pokračuje ve sběru nových klientů a k dnešnímu dni celkový objem ročních předplatných (ARR) činí 137 milionů korun.
„Že Smartlook, vedle našich dalších klientů jako jsou Kiwi.com, Volvo nebo Miele, využívá i gigant jako Alza, nám dělá velkou radost. Je to důkazem toho, že patříme ke špičce a pomáháme klientům opravdu pochopit, jak mohou uživatelský zážitek svých zákazníků zlepšit, místo toho, aby se soustředili na neefektivní analýzu holých dat. Zároveň mají naši klienti jistotu, že nenarušují ničí soukromí. S daty je nakládáno v souladu s GDPR či HIPAA a, narozdíl od jiných analytických platforem, je nikdo nemůže využít například pro cílení reklamy,” komentuje Petr Janošík, CEO Smartlooku.
Zdroj: tisková zpráva společnosti Smartlook