Foto: Pixabay

Společnost Twitter loni představila nový štítek pro označení automatických botů, aby lidé mohli lépe rozlišit příspěvky a účty psané lidmi od automatizovaných účtů. Díky příslušným štítkům u jednotlivých příspěvků pak může každý jednoduše poznat, zda se jedná o dobrého bota či o spamového. Některé případy využití botů k publikování příspěvků mohou být dle Twitteru i užitečné. Mohou například varovat před katastrofami či poskytovat aktuální informace o COVID-19. 

Foto: Pixabay

Doposud byly tyto štítky dostupné jen v rámci testování s malou skupinou uživatelů. Nyní však budou veřejně dostupné všem majitelům automatizovaných účtů. U těchto účtů se vedle názvu @username a „Automated by“ objeví i malá ikonka robota s názvem operátora účtu.

Někteří uživatelé používají aplikace třetích stran, aby jim uveřejňovaly automatické příspěvky, ale společnost Twitter před těmito aplikacemi silně varuje, protože není zaručeno, že dodržují pravidla Twitteru. Protože i podle mluvčího společnosti Twitter musí všechny účty bez výjimky dodržovat závazná pravidla společnosti. Samotné štítek pro boty je v tuto chvíli pouze volitelný a Twitter nemá v plánu kontrolovat ty účty, které ho dobrovolně zobrazí. Spíše se chtějí spolehnout na hlášení porušení pravidel ze strany uživatelů.

Zdroj: TechCrunch.com (odkaz)