Foto: Freepik
Norsko je totiž považováno za elektrický ráj a velkou měrou jsou zde elektromobily propagovány na úkor klasických automobilů se spalovacími motory. Nejde přitom o nějaké dramatické dotace, ale spíše o vysoké daně související s provozem spalovacích aut. Naproti tomu nemusí majitelé elektromobilů platit některé daně, parkovací poplatky či poplatky za používání silnic.
Výsledkem je situace, kdy mají elektromobily na silnicích poměrně hojné zastoupení. Vzhledem k tomu, že v Norsku mají většinu elektřiny z vodních elektráren, se jedná v případě elektromobilů skutečně o ekologický způsob dopravy. Teď se ale tento benevolentní a vstřícní přístup začíná Norsku vracet.
Foto: Freepik
Díky tomu, že majitelé elektromobilů neplatili poplatky za parkování, poplatky na údržbu silnic a jsou osvobozeni od celá řady daní, nemají teď Norové dostatek finančních prostředků pro údržbu a opravy silnci a železnic. Doprava elektromobilem je výhodnější než městskou hromadnou dopravou, a tak chybí peníze i pro autobusové linky.
Nedostatek financí v rozpočtu, které chybí na opravy a údržbu infrastruktury, pak Norsko nahrazuje zvýšeným vývozem ropy. Již nyní vyváží zhruba 1,6 milionů barelů denně a je tak největším exportérem na světě. Ve finále tak nastala ironická situace, kdy pro to, aby v Norsku ekonomicky zvládli provoz elektromobilů, musejí ve zbytku světa jezdit automobily na jejich ropu.
Zdroj: CleanTechnica.com (odkaz)