Foto: Freepik

Nikdo asi není příznivcem příliš dlouhých a častých reklam, ale většina z nás to bere jako lepší variantu než platit drahý měsíční paušál. Někteří dokonce na tento systém vyzráli tak, že si nainstalovali speciální rozšíření do svého prohlížeče, které se jmenují blokátory reklam.

Jejich funkce již vyplývá z názvu a v podstatě dokáží vypnout reklamu. To se samozřejmě streamovacím platformám nelíbí, protože jejich příjem plynu buď z reklamy nebo z měsíčního paušálu. Mezi tyto platformy se zařadila asi ta největší, YouTube, a přichází s poměrně razantními opatřeními.

Foto: Freepik

Je jasné, že každý podnikatelský subjekt není „charita“ a že každá společnost potřebuje vydělávat. Již z principu tedy přemýšlí, jak na uživatelích co nejvíce vydělat. Hovoří se také o tom, že na YouTube bude před každým videem až deset reklam, které nejde přeskočit. Navíc YouTube testuje funkci která uživatelům dokáže zablokovat jejich AdBlock rozšíření.

Upřímně řečeno je malá výhoda v tom, že nejpopulárnější prohlížeč je Google Chrome, který je od společnosti Google stejně jako YouTube. Mohou tím pádem sáhnout i do zdrojového kódu prohlížeče. V praxi by vám tak YouTube mělo dát razantně na výběr, a to buď premium verzi nebo zhlédnout reklamy. Pokud budete přistiženi při používání AdBlock rozšíření, zobrazí se vám dialogové okno, kde budete mít na výběr, a to buď zakoupit předplatné nebo vypnout AdBlock, jak jsme o tom mluvili výše.

Zdroj: Mashable.com (odkaz)