Foto: Pixabay

Elon Musk nedá na své elektromobily Tesla dopustit a většinou se snaží vyzdvihnout jejich úžasný dojezd a jejich autopilota. Jsou Tesly ale opravdu tak dokonalá auta? Zrovna nyní v Německu probíhá aféra, kdy jeden z majitelů modelu 3 žádá vrácení plné ceny s tím, že výdrž baterie je příliš nízká.

Zemský soud v Darmstadtu rozhodl, že Tesla musí vrátit 67 000 eur a zákazník zase musí odevzdat svůj automobil. Nízká výdrž baterie ale nebyla jediná závada. Při přepnutí do autonomního režimu prý vůz kličkoval mezi pruhy jako opilý řidič. Automobil dokonce ani nepoznal semafor či některé základní dopravní značky.

Foto: Pixabay

Zástupci společnosti Tesla se k tomu vyjádřili tak, že zákazníkův model je vybaven počítačem HW 2.5, ale pro plnou funkci rozpoznávání značek potřebuje počítač HW 3. Z pohledu společnosti Tesla tak samozřejmě k ničemu nedošlo a trvají na platnosti kupní smlouvy. Dalším faktem je životnost, protože Elon Musk sám uvádí životnost 800 000 kilometrů, ale skutečná životnost je prý 250 000 – 300 000 km podle serveru Focus.

Existujue i případ, kdy jeden ze zákazníků ujel 1,3 milionů kilometrů, ale nutno podotknout, že si také nechal třikrát vyměnit baterii a pětkrát motor. Jinými slovy ponechal pouze karosérii a pětkrát si vyměnil vnitřek. Pokud tedy vydělíme 1,3 pěti, dostaneme životnost uváděnou u německého zemského soudu.

Zdroj: Focus.de (odkaz), lto.de (odkaz)