Foto: Pixabay

Dnešní generace si prakticky ani neumí představit život bez Facebooku a je to možná proto, že se někteří narodili dokonce po jeho založení. Facebook pak rezonuje celým světem jakožto největší sociální síť a zároveň i největší reklamní agentura.

Stejné jméno, jako má tato sociální síť má i společnost, kterou před několika lety založil Mark Zuckerberg a právě to by se v dohledné době mohlo změnit. Podnět k úvahám o změně názvu Facebooku přišel přímo od Marka Zuckerberga, který oficiálně k tomuto kroku nevydal žádné vyjádření, ale podle serveru The Verge by ke změně jména mělo dojít dokonce již příští týden.

Důvod je pak prostý, protože sociální síť a společnost jdou nyní ruku v ruce a pro mnoho lidí dokonce splývá. Zuckerberg však již nyní připravuje další projekty pro svou společnost, které ale nebudou alespoň zpočátku mít žádnou souvislost se sociální sítí. Řeč je například o vzniku virtuálního vesmíru metaverse, který má být v podstatě obdobou filmového Matrixu.

CO JE TO METAVERSE?

V roce 1999 přišel do kin revoluční film Matrix, tedy o pět let dříve než byl založen samotný Facebook. V této době to byl příběh ze světa sci-fi, kde byla virtuální realita pokročilé algoritmy a jiné technologie. Lidé v Matrixu byly na virtuální realitu dokonce tak zvyklí, že ji považovali za normální reálný život.

Právě podobný virtuální svět – metaverse – plánuje vyvinout společnost Facebook, která pro tento účel zaměstná v zemích Evropské unie zhruba 10 000 lidí, kteří se budou všemožně snažit do deseti let vytvořit nový alternativní virtuální vesmír. O podobný virtuální svět usiluje i herní studie Epic Games.

V případě Epic Games je záměr jednoduchý, má se jednat o virtuální místo pro pořádání firemních konferencí, scházení se s přáteli a hraní her. V případě Facebook víme jen to, že má jít o společenské místo. V praxi tak lze očekávat, že lidé míst na Facebook mohou přijít do virtuálního světa Facebooku, kde si s nimi bude Facebook dělat, co chce.

Záměr společnosti Epic Games potvrzuje i vedení společnosti. Veliká pomoc pro projekt byla i strašlivá pandemie koronaviru, díky které mělo lidstvo potřebu začít urychleně všechno digitalizovat. Oba virtuální světy pak jistě nabídnou exkluzivní zážitek. Svědčí o tom i výše investice, kterou dokázalo herní studio Epic Games sehnat, a to 21,6 miliard korun. Existují však oprávněné obavy, aby lidé nezapomínali žít ve skutečném světě. Již nyní existují sociálně psychologické problémy, kdy někteří mladiství mají díky Facebooku a obdobným sociálním sítím problém s adaptací a vytvářením sociálních kontaktů. V případě virtuálního světa se může tento problém ještě více prohloubit.

Zdroj: Engadget.com (odkaz), CNBC.com (odkaz)