Foto: Pixabay

Cestovní ruch v Čechách, zejména pak v Praze, závisí většinou na cizincích, z nichž nemalé procento tvoří turisté z Japonska. V době pandemie koronaviru bohužel většina atrakcí, restaurací a obchůdků v centru Prahy zkrachovala, protože neměly to, co je živí – turisty.

Nyní se chystá druhá pohroma a ta je z pohledu existence těchto podniků možná ještě horší. Jedná se o cestování pomocí virtuální reality, takže turisté vidí vše krásně, zblízka a s komentářem, ale zároveň to tamnímu podnikáni ani cestovnímu ruchu nikterak nepomůže.

Tento nápad se zrodil ze spolupráce agentury CzechTourismu, resp. jejího zastoupení v Tokiu, a společnosti First Airlines. V praxi jde o virtuální leteckou linku, při které mohou účastníci poznat tuzemské památky i gastronomii.

Podle Štěpána Pavlíka, ředitele zahraničního zastoupení CzechTourism v Tokiu, se jedná o formu propagace, která má velký potenciál. Do tvorby této virtuální prohlídky se zapojily i jednotlivé české regiony a vznikla tak velice zajímavý průřez nejatraktivnějšími českými památkami a dokonce je to doplněno i o konkrétní zážitky.

Zážitek je o to věrohodnější, že vychází z technologie umožňující pohled 360stupňů a děj se odehrává divákům přímo před jejich zraky. O tento typ cestování je takový zájem, že je na několik týdnů dopředu vyprodán.

Během zážitku to probíhá tak, že cestující při vstupu dostanou svůj vlastní cestovní pas, kam dostanou i razítko z příslušné destinace. Skupinku návštěvníků si následně převezmou letušky, které je odvedou do kabinky a usadí na místa. Následně každý dostane welcome drink a odletí na pražské letiště Václava Havla.

Díky speciální soupravě pro virtuální realitu pak má divák pocit, že je přímo na místě. Po cestě po českých zemích dostanou účastníci ještě speciální menu o čtyřech chodech, a to včetně utopence a medovníku. Atmosféru dokreslují tématická videa z tabletů nebo typická česká hudba z reproduktorů.

Zdroj: Novinky.cz (odkaz)