Foto: Pixabay

Společnost Apple je známá tím, že nerada pracuje s obecně zavedenými normami, standardy a nerada používá cizí technologie, byť jsou rozšířené. Podobně tomu je i v případě Apple Pay, což je jen odpověď na konkurenční Google Pay a zároveň i odpověď na tlak uživatelů, kteří chtěli mít možnost platit pomocí mobilního telefonu či hodinek.

Služba Apple Pay byla poprvé uvedena ve Spojených státech amerických v roce 2014 a od té doby se rozšiřuje postupně do celého světa. Apple doufal, že jeho rozsáhlá uživatelská základna bude hromadně využívat jen a pouze platební metodu Apple Pay. Uživatelé však z neznámých důvodů nenašli v této službě oblibu.

Foto: Pixabay

Podle statistických údajů z PYMNTS se však zjistila poměrně překvapivá zpráva. Službu Apple Pay prakticky nikdo nevyužívá ani v domovské zemi a to i přes to, že je na trhu více než 7 let. Podle dostupné zprávy nepoužívá tuto službu 94% uživatelů z těch, kteří mají tuto službu na iPhonu nakonfigurovanou.

Z dalších údajů pak vyplývá, že pouze 43,5% uživatelů má zařízení, které je kompatibilní s Apple Pay a pouze 70% obchodníků tuto platební metodu přijímá. Nyní se dá očekávat, že se Apple rozhodne, zda svou platební metodu inovuje a udělá ji nějakým způsobem atraktivní nebo zda se rozhodne raději tuto službu ukončit.

Zdroj: TechRadar.com (odkaz)