IT pro Tebe

V Čechách roste dráha pro rychlovlak na 300 km/h, stanice pro něj stojí 780 milionů

Správa železnic vybrala vítězný projekt pro výstavbu nové stanice pro rychlovlaky a zároveň pro výstavbu dráhy pro vlaky koncipované na rychlosti přes 300 km/h. Nové vysokorychlostní tratě povedou přes Hradec Králové do Polska a přes Brno do Rakouska.

Zdroj: oficiální – Správa Železnic (odkaz)

V České republice máme nebývale bohatou a rozvětvenou soustavu železnic. Bohužel byla většina z nich vystavěna ještě za dob císaře pána a nebyla proto uzpůsobena vysokorychlostním vlakům. Proto v tuto chvíli vzniká nová železniční trať, která povede ze stanice Praha-Běchovice až k již vystaveným úsekům u Poříčan.

Na této trati by se mohly jednou vlaky prohánět rychlostí až 300 km/h. Správa železnic dokonce nastínila, že již byl podepsán kontrakt na první úsek tratě a zároveň představila projekt výstavby nového vysokorychlostního terminálu u Nehvizd, které se nacházejí jen pár kilometrů na východ od Prahy.

Zdroj: oficiální – Správa Železnic (odkaz)

Tento terminál má tak být historicky prvním terminálem pro vysokorychlostní trať u nás, v České republice. Správa železnic chce do budoucna pokračovat s výstavbou vysokorychlostních tratí a prodloužit tuto novou až k Brnu a k Hradci Králové. Termín dokončení je prozatím v nedohlednu, protože jen výstavba nového úseku bude zahájena nejdříve v roce 2025.

„Architekti ve spolupráci s urbanisty a dopravními inženýry měli možnost od začátku září do konce listopadu minulého roku navrhnout přesné umístění a vnější i vnitřní podobu nového terminálu vysokorychlostní železnice na hranicích Prahy včetně prostor pro parkování tří tisíc aut a napojení na regionální autobusovou dopravu.“

oficiální prohlášení Správy železnic

O tom, že se nejedná o levný žert svědčí i předpokládaný rozpočet na tuto jednu stanici, který je 780 milionů korun. V konečném důsledku by tato stanice měla významně odlehčit centru Prahy, protože lidé ze středočeského kraje a okolí se do centra Prahy dostanou pohodlně vlakem. Z tohoto důvodu bude také zapojena do systému P+R. Do budoucna se pak počítá s tím, že vysokorychlostní tratě povedou k dálkovým trasám na Polsko a Rakousko, čímž se uvolní regionální tratě pro příměstskou dopravu.

Zdroj: Správa Železnic (odkaz)

Přidat na domovskou stránku Seznam.cz

1 názor na “V Čechách roste dráha pro rychlovlak na 300 km/h, stanice pro něj stojí 780 milionů”

Diskuze