Zdroj: Pixabay.com (odkaz)

Až do nedávna čínské automobilky příliš neexpedovali na evropský trh, místní obyvatelé se totiž obávali především špatné kvality a obtížnému shánění náhradních dílů v případě poruchy. Postupem času však i tento předsudek padá a čínské automobily se začínají prosazovat nejen u nás, ale také v Americe.

Největší růst v minulém roce zaznamenala zejména automobilka Nio, která začíná být velkým konkurentem Tesly. Důvodem je skutečnost, že dokáže nabídnout stejný produkt jako Tesla, ovšem za daleko menší peníze. Tento potenciál samozřejmě láká nejen zákazníka, ale i investory.

Objemově tato automobilka sice vyprodukovala jen desetinu, co Tesla, ale oproti loňskému roku navýšila svoji produkci dvojnásobně. To zcela logicky napomohlo i růstu hodnoty akcií, která meziročně narostla ze 4 dolarů na 55 dolarů, čímž se hodnota celé společnosti narostla na téměř 2 biliony korun. Její hodnota na kapitálovém trhu je tak vyšší než je třeba u BMW či u Fordu.

Nio chce navíc letos zaútočit na Teslu svým novým modelem ET7, která má být sportovní sedan a konkurent známého a populárního elektromobilu Tesla Model S. Nio ET7 má však nižší odpor vzduchu a díky tomu i daleko delší dojezd až 1 000 km v případě využití jeho nových baterií o kapacitě 150 kWh. Zrychlení pak nabídne díky dvěma elektromotorům z 0 na 100 km/h za krásných 3,9 sekund.

Uvnitř pak najdeme velký displej, 5G, WiFi a kupodivu také sestavu 23 samostatných reproduktorů. Dle výrobců má Nio disponovat i stejnou mírou autonomity, jako Tesla Elona Muska. Výborným reklamním tahem je nabídnout jinak drahou baterii elektromobilů k pronájmu. Zákazník ji tak nemá v ceně vozu, ale platí měsíční poplatek, čímž významně klesá cena vozu. Ta se aktuálně pohybuje okolo 1,5 milionu korun.

Zdroj:Reuters.com (odkaz)