Zdroj: Pixabay
Youtube, jakožto platforma pracující s videi, má svůj hlavní zdroj příjmů v reklamě. Poslední dobou však Youtube hledá i další možné zdroje příjmů v podobě předplatného, placených členstvích u vybraných kanálů či placená funkce chatu. Z těchto všech finančních prostředků pak Youtube vyplácí i provizi těm uživatelům, kteří dosahují velkého počtu shlédnutí.
Mnoho autorů, například různých recenzí, pak nahrává na Youtube své videorecenze s tím, že v popiscích odkazuje na možnost koupit testovaný produkt. Většinou, pokud kliknete na takovýto odkaz, dostává autor provizi za shlédnutí reklamy. Nově by Youtube chtělo zavést službu, aby z toho také mělo nějaký příjem a jen nezprostředkovávalo obchod jiným.
Zdroj: Pixabay
V praxi by se pak přímo ve videu objevil odkaz na nabízené zboží, který by zákazníka po kliknutí přesměroval na obchod Google s nabídkou daných produktů. Vedení Youtube již potvrdilo, že se tento systém připravuje, ale odmítli poskytnout jakékoliv další detaily. Zároveň je však potvrzené, že Youtube navazuje užší spolupráci s platformou Shopify. Místo procenta z prodeje od konkrétních e-shopů by mohla tvůrcům videorecenzí vyplácet provize přímo Youtube.
Podle všeho tak chce Google udělat z Youtube samostatnou prodejní platformu a přilákat více lidí a obchodních partnerů do svého programu Google Shopping. Podle neověřených zpráv má ambice konkurovat i samotnému Amazonu. Reálné v tuto chvíli ale je, aby si zákazník provedl objednávku i platbu přímo přes Youtube, zvláště když Google ví naši adresu, číslo karty a veškeré intimní údaje.
Zdroj: engadget.com