Zdroj: Pixabay

Společnost Facebook se snaží neusnout na vavřínech, ale stále připravuje nové projekty. Jednou z asi nejočekávanějších novinek má být Facebook Neighborhoods neboli Sousedství. Cílem tohoto projektu je propojit uživatele v rámci vymezené malé lokality a vytvořit tak novou sociální síť uvnitř Facebooku. Do místních skupin pak budou lidé tříděni podle ukazatele své polohy. Beta verze tohoto projektu je již v testování, ale pouze u malého vzorku uživatelů v USA.

Podle vyjádření Facebooku by měla tato novinka umožnit lidem poznat své sousedy a lidi ze svého okolí a vzájemně je sblížit. V rámci lokality by tedy měla vzniknout jakási chytrá skupina, kde si lidé budou moci sdílet informace. Nikdo však v tuto chvíli neví, o jak velkou skupinu či o jak velké území se bude jednat. Je jasné, že třeba v Praze žije na 10 km2 nesrovnatelně více lidí než na vesnici.

Vzhledem k tomu, že Facebook je spolu s Googlem největší reklamní agentura, dá se předpokládat, že toho využije i po reklamní stránce. V praxi tak může více zacílit konkrétní reklamu. Zároveň by měl uživatelům umožnit vystoupit z dané skupiny či naopak přidat se. Může se totiž stát, že někdo z menšího města bude pracovat v Praze, ale srdce bude mít pořád mimo Prahu, i když GPS lokátor bude hlásit, že je z Prahy. Kdy tato skupina přijde do České republiky není v tuto chvíli jasné.

Zdroj: twitter.comneowin.net