Automobilka Nikola podvedla všechny. Tahač na vodíkový pohon jel na volnoběh z kopce

Nadějná automobilka Nikola chtěl a svým partnerům a investorům dokázat, že jejich vozy jsou schopné jezdit samostatně na vodíkový pohon. Nyní se však ukázalo, že promo video při kterém se řídí tahač One po dálnici je jen podvod, protože se ve skutečnosti řítil na neutrál z kopce dolů.

Zdroj: Pixabay

Americká automobilka Nikola má být průkopníkem v oblasti vývoje vozidel na vodíkový pohon. Mnoho lidí do tohoto typu pohonu vkládalo své velké naděje a mezi nimi byl třeba i General Motors, který do této automobilky investoval dvě miliardy dolarů.

Nyní se však ukazuje, že vše může být i jinak a že celý koncept na vodíkový pohon může být vlastně jen jeden velký podvod. Vyplývá to z analytiky společnosti Hindenburg Research, která upozornila, že Nikola klame a manipuluje celý svět a hlavně své partnery a investory.

Vrcholem celého divadla pak má být slavný tahač na vodíkový pohon Nikola One, který Nikola prezentovala jako tahač schopný samostatné jízdy. Jako důkaz Nikola předložila video, kde se slavný tahač řítí po dálnici bez sebemenších problémů.

https://www.youtube.com/watch?v=IAToxJ9CGb8

Hindeburg však zjistil, že v praxi nepoháněl tahač vodíkový pohon, ale prostá gravitace. Tahač byl totiž během této ukázkové jízdy vytažen na kopec a následně puštěn z kopce dolů. Kameramani pak natočili kamery tak, aby to vypadalo, že se řítí po rovince. Podle Nata Andersona, zakladatele Hindenburgu je otázkou, zda vůbec Nikola kdy nějaký vodíkový článek měla, podle něj jsou vozy prezentované na videích poháněny technologií CNG, čili na běžný zemní plyn.

Celé projekt automobilky Nikola se tak rozpadá od základů, což nasvědčuje i fakt, že vývoj vodíkového pohonu má na starosti bývalý ředitel golfového klubu. Trh na tuto zprávu zareagoval poměrně logicky a akcie Nikoly teď padají o desítky procent dolů.

Automobilka se těmto obviněním brání a v souvislosti s tím také uveřejnila vlastní zprávu, kde říká, že ve videu s tahačem One není nikde uvedeno, že by měl jet na vlastní pohon. Díky mega investicím různých partnerům tak nastala trošku ironická situace, kdy se Nikola stala hodnotnější automobilkou než Ford, i když ve skutečnosti nemá v prodeji zatím ani jediný model. Celou záležitost by měla ještě prozkoumat Americká komise pro cenné papíry a burzy (SEC).

Zdroj: ArsTechnica.com

Přidat na domovskou stránku Seznam.cz

NAŠI PARTNEŘI

AUTOR WEBU: WWW.TVORBAWEBU.TOP

DALŠÍ ČASOPISY:

ŽÁDNÝ ŠPEKY

ARCHIV
Follow Me